مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 09:052021-11-11اقتصادي

دلایل بالا رفتن مهریه ها؛ از چشم و هم چشمی تا کسری قوانین حمایتی زنان


یک کارشناس امور زنان می گوید؛ یکی از دلایل بالا رفتن مهریه ها چشم و هم چشمی است اما از دلیل بسیار مهم دیگر در این مسئله عدم حمایت قوانین از جایگاه زن است، - توران ولی مراد، مدیر شبکه ایران- زنان در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص مشکلات کاهش جمعیت و فرزندآوری گفت: مسئله کاهش فرزندآوری چندین بعد دارد که باید به هریک از آنها به صورت جداگانه ای پرداخته شود ابتدا بحث بالا رفتن سن ازدواج و تمایل زوجین به تک فرزندی است اما مسئله دوم بعد اقتصادی این مهم است که نقش بسیار زیادی در عدم تمایل زوجین به فرزندآوری دارد.

مدیر شبکه ایران-زنان افزود: اما یکی دیگر از مسائلی که تأثیر بسیار زیادی بر عدم تمایل زوجین به فرزندآوری نقش دارد مسئله زنان خانه دار است که مربوط به امسال و یا این دوره نیست، چراکه به طور کلی زنان خانه دار نادیده گرفته شده اند.

وی بیان کرد: در طرحی که مجلس آن را با عنوان طرح جوانی جمعیت پیگیری کرده است، مسئله فرزندآوری برای زنان شاغل دیده شده است اما زنان خانه دار فراموش شده اند.

ولی مراد اظهار کرد: بنابراین ما نیاز به قوانینی داریم که به لحاظ فرهنگی و اقتصادی جایگاه زنان خانه دار را که در منزل خانه داری و تربیت فرزندان را برعهده دارند حفظ شود و باید از دارایی های مشترک بین زن و مرد سهمی برای زنان منظور شود یعنی ما نیازمند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل بالا رفتن مهریه ها؛ از چشم و هم چشمی تا کسری قوانین حمایتی زنان

دلایل بالا رفتن مهریه ها؛ از چشم و هم چشمی تا کسری قوانین حمایتی زنان