مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 آبان 1400 ساعت 05:302021-11-11پزشكي

برای اولین بار اهدای قلب در هرمزگان انجام شد


رییس اهدای عضو استان هرمزگان از انجام اهدای قلب، برای اولین بار در استان خبر داد.

- دکتر محمود حسین پور صبح امروز (20 آبان ماه) در جمع خبرنگاران، افزود: صبح امروز، کبد، کلیه ها و قلب، سما سروردی گلستانی ، جان آفرین یک ساله هرمزگانی جهت پیوند به بیماران نیازمند عضو پیوندی برداشت شد.

وی بیان کرد: سما کوچکترین عضو خانواده سرودی گلستانی از اهالی خیراندیش شهر بندرپل و اهل تسنن بود که در تاریخ 15 آبان به علت خفگی به بیمارستان کودکان منتقل می شود که به رغم تلاش کادر درمان، به علت اینکه سلول های مغزی به خاطر خفگی طولانی مدت، دچار آسیب غیر قابل برگشت شده بود؛ این فرشته کوچک در تاریخ 18 آبان مرگ مغزی شد.

حسین پور اضافه کرد: بعد از تایید مرگ مغزی توسط متخصصین مربوطه، هماهنگی جهت اخذ رضایت برای اهدا عضو از خانواده انجام و بعد از رضایت خانواده جهت اهدا؛ هماهنگی های لازم با رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه هرمزگان جهت اعزام جت اورژانس هوایی از تهران انجام شد.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در کل کشور فرآیند انتقال جراح پیوند قلب و انتقال اعضا با بالگرد اورژانس 115 انجام شده است، تصریح کرد: جراح قلب از تهران با جت فالکون سازمان اورژانس کشور ، عازم بندرعباس شده و بعد از انجام عمل هاروست قلب، مجددا قلب با بالگرد از بیمارس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای اولین بار اهدای قلب در هرمزگان انجام شد

برای اولین بار اهدای قلب در هرمزگان انجام شد