مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 21:552021-11-10بين الملل

چراغ سبز مجلس ترکیه به تداوم حضور نظامی در جمهوری آذربایجان


مجلس ملی ترکیه با تداوم حضور نظامیان این کشور در خاک جمهوری آذربایجان برای یک سال دیگر موافقت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مجلس ترکیه روز چهارشنبه با تمدید حضور نظامی ترکیه در  مجلس ترکیه تمدید حضور نظامی در جمهوری آذربایجان برای یک سال دیگر موافقت کرد.

مجلس ملی ترکیه در 17 نوامبر 2020 به نیروهای مسلح ترکیه اجازه داد تا به مدت یک سال نیروهای  نظامی ترکیه را به جمهوری آذربایجان اعزام کنند.

 ریاست جمهوری ترکیه روز سه شنبه طرحی را برای تمدید استقرار نیروهای ترکیه در جمهوری آذربایجان به مدت یک سال دیگر تقدیم مجلس این کشور کرد.

در بیانیه ریاست جمهوری ترکیه آمده است که مرکز مشترک در قره باغ که توسط نیروهای مسلح ترکیه و روسیه برای نظارت بر آتش بس بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان تشکیل شده، با موفقیت به فعالیت خود ادامه می دهد و ترکیه همچنین از طریق این مرکز مشترک به امنیت منطقه و ایجاد اعتماد بین طرفین کمک می کند.

ترکیه از همان ابتدای نبرد دوم قره باغ از جمهوری آذربایجان به شدت حمایت کرد تا بتواند از تمامیت ارضی بر اساس قوانین بین المللی و حقوق حاکمیت مشروع دفاع کند و ابتکارات مهمی را برای حفظ و تقویت صلح و ثبات در منطقه و ساخت و بازسازی زیرساخت های اقتصادی انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چراغ سبز مجلس ترکیه به تداوم حضور نظامی در جمهوری آذربایجان

چراغ سبز مجلس ترکیه به تداوم حضور نظامی در جمهوری آذربایجان