مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 15:552021-11-10پزشكي

چه خبر از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سمنان؟


در سال 1400 از چهار کانون شناسایی شده برای بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور، یک مورد در استان سمنان بود که باید مراقبت های لازم در دستور کار قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، حبیب الله خجسته پور عصر امروز در جلسه پیشگیری و بررسی وضع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان که در سالن جلسات کوثر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: بازدیدهای دوره ای متخصصان دامپزشکی و نظارت بر امر تولید و سلامت طیور استان، تشدید شود.

وی گفت: در سال 1400 از چهار کانون شناسایی شده برای بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور، یک مورد در استان سمنان بود که این مهم هشداری برای استان است و ضرورت دارد، مراقبت های لازم در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه این استان در تولید طیور در کشور جایگاه مناسبی دارد، بیان کرد: اگر در این زمینه با مشکل مواجه شویم، علاوه بر مباحث و مشکلات مرتبط با سلامت مردم، با کاهش تولید و اخلال اقتصادی نیز مواجه می شویم که نیاز است تا رصد و نظارت مستمر و بازدیدهای دوره ای در دستور کار باشد.

خجسته پور گفت: گشت های مشترک و همچنین تیم های تخصصی نظارت دامپزشکی افزایش یابد تا شاهد ایجاد کانون های جدید بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان نباشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه خبر از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سمنان؟

چه خبر از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سمنان؟