مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 12:102021-11-10اقتصادي

ابرچالش صندوق های بازنشستگی؛ دولت سیزدهم چه خواهد کرد؟


- حل ابرچالش صندوق های بازنشستگی در کشور یکی از مهم ترین و پیچیده ترین دستورکارهای اقتصادی دولت سیزدهم است.

بسیاری از صندوق های بازنشستگی در کشور با بحران عدم تناسب بین دخل و خرج مواجه هستند و اگر حمایت دولتی و یا فروش سرمایه های صندوق نباشد، اکثریت قریب به اتفاق این صندوق ها قادر به پرداخت حقوق بازنشستگان از محل درآمدهای پایدار و دریافتی های عادی خود نیستند.

این بحران به ویژه طی سال های در پیش رو نمود بیشتری خواهد یافت و ضرورت اصلاح سازوکارهای این صندوق ها به منظور رسیدن به تعادلی پایدار در دخل و خرج آنها یکی از ضرورت های اصلی سیاست اقتصادی دولت سیزدهم است.

خبرگزاری قدس در گزارشی که در تیر ماه 1400 منتشر شده، هشدار داده : دولت سیزدهم در حالی زمام امور سازمان تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی کشور را به دست می گیرد که ساختارهای کهنه، کاهش ضریب پشتیبانی، کسری بودجه، عدم سرمایه گذاری مناسب و به روز نشدن قوانین مربوط، این نهادها را در مردابی از مشکلات قرار داده است.

موضوع وضعیت صندوق های بازنشستگی کشور، مدت هاست از سوی کارشناسان به عنوان یک ابر چالش و یکی از تهدیدهای اصلی اقتصادی ایران مطرح شده است.

کارشناسان عوامل مختلفی را در شکل گیری بحران صندوق های بازنشستگی و وابستگی روزافزون و نگران کننده آنها به منابع دولتی و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابرچالش صندوق های بازنشستگی؛ دولت سیزدهم چه خواهد کرد؟

ابرچالش صندوق های بازنشستگی؛ دولت سیزدهم چه خواهد کرد؟