مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 11:502021-11-10سياسي

19 نکته در سالروز 19 آبان: سرنوشت یادگار فاطمی چه شد؟


دکتر شاهین فاطمی استاد اقتصاد در پاریس مدعی است شاه تمام مخارج تحصیل تنها فرزند فاطمی -سیروس- را در خارج از کشور تقبل کرد و حتی برای مراسم عروسی او در آمریکا هدیه فرستاد و هدیه را هم جعفر شریف امامی بُرد.

- عصر ایران؛ مهرداد خدیر- 19 آبان هر سال یادآور اعدام دکتر سید حسین فاطمی وزیر امور خارجه دولت ملی دکتر محمد مصدق و مدیر روزنامه باختر امروز در سال 1333 است.

هر چند در برخی یادداشت های گذشته درباره او نوشته ام اما مگر می توان روزنامه نگار و دل مشغول تاریخ و سیاست بود و از یاد مهم ترین نماد تلفیق روزنامه نگاری و سیاست و بزرگ ترین و مشهورترین قربانی آن غفلت کرد؟ برخی نکات شاید مکرر باشد اما چون حدس می زنم بسیاری دوست دارند بدانند سرنوشت فرزند او چه شد یا فاطمی که بود که در سن کم چنین پرآوازه شد 20 نکته گفته شده یا نشده درباره او را می آورم: اول: نخستین ایرانی؛ سید حسین فاطمی، نخستین ایرانی است که در خارج از کشور، دکتریِ روزنامه نگاری دریافت کرده است.

وجه سیاسی او اما چنان پُررنگ است که این نکته تا سال ها پیش مغفول مانده بود.

در سال های اخیر دکتر هادی خانیکی استاد علوم ارتباطات در آغاز دوره های درسی خود در مقاطع مختلف، نخست این پرسش را با دانشجویان در میان می نهاد که نخستین ایرانی که به دریافت دکتری روزنامه نگاری در خارج از کشور نای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

19 نکته در سالروز 19 آبان: سرنوشت یادگار فاطمی چه شد؟

19 نکته در سالروز 19 آبان: سرنوشت یادگار فاطمی چه شد؟