مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 10:552021-11-10بين الملل

داعش اکنون گرفتار استیصال شده است


موج مرگبار حملاتی که اخیراً شاخه گروه تروریستی داعش در افغانستان مسئولیتشان را برعهده گرفت، نگرانی را در جوامع اطلاعاتی سراسر جهان مبنی بر ظهور دوباره یک کابوس آشنا برانگیخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پایگاه دیلی بیست گزارش داد، بدون شک، این الگو نگران کننده است؛ از زمان بمبگذاری انتحاری 26 اوت گذشته که به کشته شدن 100 افغان و 13 نظامی آمریکایی منجر شد، این گروه دست به حملات بیشتر با تلفات گسترده در سراسر افغانستان از جمله بمبگذاری انتحاری در مراسم خاکسپاری مادر ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان، یک بمبگذاری انتحاری دیگر علیه مسجد شیعیان هزاره در قندوز و دو حمله انتحاری علیه مسجد بی بی فاطمه شیعیان در قندهار طی چند هفته پیش زده است.

کریستوفر رای، مدیر اف بی آی، ماه گذشته میلادی به قانونگذاران آمریکایی گفت: ما نگران این هستیم که گروه به اصطلاح داعش خراسان بتواند از یک محیط امنیتی بسیار ضعیف شده بعد از خروج آمریکا از افغانستان استفاده کند.

در همین جلسه استماع، کریستین ابی زید، رییس مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا، ابراز نگرانی کرد که داعش در حال تقویت بدنامی است که بعد از حمله در فرودگاه کابل به دست آورده است.

اما آیا واقعا مساله این است؟ آیا اینها نشانه هایی از یک داعش جسورتر و جوان تر هستند؟ در حالی که در ظاهر، تغییر حرکت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داعش اکنون گرفتار استیصال شده است

داعش اکنون گرفتار استیصال شده است