مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 10:352021-11-10سياسي

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو به تنهایی مشکل کمبود پزشک را حل نمی کند


دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت گفت: موضوع کمبود پزشک را قبول داریم اما افزایش ظرفیت پذیرش تعداد دانشجو به تنهایی نمی تواند مشکلات کمبود پزشکی را مرتفع کند.

- به نقل از معاونت آموزشی وزارت بهداشت، دکتر غلامرضا حسن زاده دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت در یک برنامه تلویزیونی به بررسی و تشریح کمبود پزشک در کشور پرداخت.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت گفت: در بررسی موضوع کمبود پزشک و رشته های گروه پزشکی، توجه به نیاز جامعه و کیفیت آموزش بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه رویکرد وزارت بهداشت در دولت جدید، پذیرش و پیگیری مسائل علمی و اصلاح آن است خاطرنشان کرد: موضوع کمبود پزشک از سوی وزارت بهداشت، پذیرفته شده است و رویکرد وزارت بهداشت در زمینه نیاز به افزایش تعداد پزشکان مثبت است؛ اما لازم است کمیت و کیفیت هم زمان ارتقا یابد.

حسن زاده گفت: لذا آینده شغلی پزشکان نیز مسئله مهمی است که باید مد نظر باشد و افزایش ظرفیت پذیرش تعداد دانشجو به تنهایی نمی تواند مشکلات کمبود پزشکی را مرتفع کند زیرا بسیاری از پزشکان تحصیل کرده به دلیل عدم تمایل به فعالیت در رشته پزشکی، غیرفعال هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو به تنهایی مشکل کمبود پزشک را حل نمی کند

افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو به تنهایی مشکل کمبود پزشک را حل نمی کند