مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 10:352021-11-10سياسي

ارجاع نیمی از پرونده های دادگستری یزد به شوراهای حل اختلاف


رییس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: نیمی از پرونده های حقوقی وارده به دستگاه قضایی استان به شوراهای حل اختلاف ارجاع می شود و این مجموعه دوشادوش دادگستری در حال ارائه خدمت به مردم است.

- ایسنا/یزد رییس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: نیمی از پرونده های حقوقی وارده به دستگاه قضایی استان به شوراهای حل اختلاف ارجاع می شود و این مجموعه دوشادوش دادگستری در حال ارائه خدمت به مردم است.

محمدرضا حداد در آیین گرامیداشت سالروز تشکیل شوراهای حل اختلاف در کشور، ضمن تبریک این روز و عرض خدا قوت به مجموعه و کارکنان شوراهای حل اختلاف استان اظهار کرد: نزدیک به دو دهه از تشکیل این نهاد سازشی می گذرد که این نهاد براساس ماده 189 برنامه سوم توسعه از سال 81 فعالیت خود را آغاز و خدمات ارزنده ای را به مردم و دستگاه قضایی ارائه کرده است.

وی بیان کرد: شوراهای حل اختلاف با تکیه بر تعالیم دینی و اثرگذاری فرهنگ اسلامی با هدف ترویج صلح و سازش بین طرفین نقش مهمی در احیاء ارزش های اصیل دینی و ملی ایفاء نموده و می نماید.

این مقام قضایی، تلاش مجموعه شـوراهای حل اختلاف را در جهـت اخذ رضایـت و ایجاد سـازش در پرونده های ارجاعی قابل تقدیر دانست و گفت: تلاش برای اصلاح ذات البین به منظور فصل خصومت از اهداف اصلی شوراهای حل اختلاف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارجاع نیمی از پرونده های دادگستری یزد به شوراهای حل اختلاف

ارجاع نیمی از پرونده های دادگستری یزد به شوراهای حل اختلاف