مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 09:252021-11-10سياسي

مواجهه فضانوردان کرو-2 با شفق قطبی در راه بازگشت به زمین


2) که صبح روز گذشته پس از اقامت 199 روزه در ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشتند، در مسیر برگشت به خانه به یک شفق چشمگیر مواجه شدند تا هیجان سفرشان دو چندان شود.

- مواجهه فضانوردان "کرو-2" با شفق قطبی در راه بازگشت به زمین فضانوردان حاضر در ماموریت "کرو-2"(Crew-2) که صبح روز گذشته پس از اقامت 199 روزه در ایستگاه فضایی بین المللی به زمین بازگشتند، در مسیر برگشت به خانه به یک شفق چشمگیر مواجه شدند تا هیجان سفرشان دو چندان شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، فضانوردان ماموریت کرو-2 که از ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) سوار بر فضاپیمای کرو دراگون اندیوور (Crew Dragon Endeavor) روز گذشته پس از 199 روز اقامت در فضا به زمین بازگشتند، در حالی که به سمت خلیج مکزیک در سواحل فلوریدا پرواز می کردند با آنچه به عنوان قوی ترین شفق قطبی در کل ماموریت توصیف می کنند، مواجه شدند.

این شفق به دلیل افزایش اخیر فعالیت خورشید پدید آمده است، چرا که به اوج چرخه 11 ساله خورشید که طی آن میدان مغناطیسی این ستاره کاملاً جابجا می شود و منجر به افزایش شراره های خورشیدی می شود، نزدیک می شویم.

ناسا در بیانیه مطبوعاتی خود توضیح داد که ماموریت کرو-2 رکورد طولانی ترین پرواز فضایی توسط یک فضاپیمای سرنشین دار متعلق به ایالات متحده را به نام خود ثبت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواجهه فضانوردان کرو-2 با شفق قطبی در راه بازگشت به زمین

مواجهه فضانوردان کرو-2 با شفق قطبی در راه بازگشت به زمین