مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 08:102021-11-10پزشكي

یک متخصص: بیش از 40 درصد ایرانیان پوکی استخوان دارند


مصرف زیاد غذاهای آماده فست و فود باعث افزایش روند چاق شدن افراد بویژه چاقی شکمی شده که می تواند باعث بروز بیماریهای غیرواگیر مانند قلبی و عروقی و دیابت شود.

- رییس سیزدهمین همایش بین المللی غدد درون ریز و متابولیسم گفت: بیش از 40 درصد ایرانیان پوکی استخوان دارند که در 10 تا 15 درصد موارد منجر به شکستگی و بی حرکتی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، فریدون عزیزی روز چهارشنبه در مراسم گشایش مجازی سیزدهمین همایش بین المللی غدد و متابولیسم افزود: پوکی استخوان به معنی کاهش تراکم استخوان است که بدنبال آن قدرت و استحکام استخوان کم شده و تحت این شرایط استخوان در معرض آسیب و شکستگی قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: پوکی استخوان معمولا بتدریج پیشرفت می کند و در ابتدا، هیچ علامتی از خود بروز نمی دهد تا وقتی که شکستگی ایجاد شود.

این بیماری می تواند در هر استخوانی از بدن ایجاد شود و شکستگی ناشی از آن، دراستخوان های ستون مهره ها، لگن و ران بیشتر دیده می شود.

عزیزی با بیان اینکه زنان بعد از یائسگی بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار می گیرند، تصریح کرد: نداشتن تحرک بدنی مناسب و کافی، کمبود مواد معدنی مانند کلسیم، پروتیین و ویتامین دی و بیماری هایی مانند پرکاری تیرویید، دیابت در بروز پوکی استخوان نقش دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک متخصص: بیش از 40 درصد ایرانیان پوکی استخوان دارند

یک متخصص: بیش از 40 درصد ایرانیان پوکی استخوان دارند