مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 07:402021-11-10اقتصادي

دخالت نکردن دولت در بورس بهترین اقدام است


یک دکترای اقتصاد بین الملل بابیان اینکه بهترین اقدام دولت دخالت نکردن در بازار سرمایه است، گفت: اگر دولت می خواهد اعتماد مردم به بازار سرمایه جلب شود هیچ کاری به این بازار نداشته باشد مگر اینکه در مقوله فرهنگ سازی و آموزش وارد شود.

- ایمان آریافرد در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بهترین اقدام دولت دخالت نکردن در بازار سرمایه است؛ اگر قرار است بورس به روزهای خوب خود بازگردد بزرگ ترین کاری که دولت باید انجام دهد این است که هیچ کاری نکند چراکه اقتصاد دستوری برای این بازار نتیجه بخش نیست مانند این است که برای سردرد سراغ مسکن های خیلی قوی برویم هرچند ممکن است در کوتاه مدت درد ما را تسکین دهد اما در بلندمدت نتیجه خوبی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: خرداد سال قبل اخبار متعدد رسانه ها باعث ایجاد فرهنگ نادرست در مردم شد و مردم سرمایه خود را به بازار بورس آوردند و به آن گرایش پیدا کردند، وقتی حجم نقدینگی زیاد شود بازار رو به رشد خواهد شد.

این دکترای اقتصاد بین الملل خاطرنشان کرد: همه می دانند بورس محل مناسبی برای تأمین بخشی از هزینه های دولت است و سال قبل این امر موجب سوختن و پوچ شدن نقدینگی مردم شد بنابراین تنها نسخه که برای این بازار می توان پیچید این است که دولت کاری به این بازار نداشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دخالت نکردن دولت در بورس بهترین اقدام است

دخالت نکردن دولت در بورس بهترین اقدام است