مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 06:502021-11-10بين الملل

هراس آمریکا از موشک های بالستیک چین


آمریکا با دریافت دو سامانه موشکی گنبد آهنین از رژیم اسراییل، برای تقابل با چین یکی از این سامانه ها را در جزیره گوام مستقر کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ایالات متحده آمریکا برای مقابله با تهدید موشک های بالستیک چین در جزیره گوام واقع در غرب اقیانوس آرام، دست به استقرار سامانه گنبد آهنین ساخت رژیم اسراییل زد.

وال استریت ژورنال در این زمینه گزارش داد که آمریکا با دریافت دو سامانه موشکی گنبد آهنین از رژیم اسراییل، برای تقابل با چین یکی از این سامانه ها را در جزیره گوام مستقر کرده است.

نشریه وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: اگرچه این سامانه نمی تواند موشک های بالستیک با سرعت بالا را رهگیری کند، استقرار گنبد آهنین در جزیره گوام یک "راه حل موقت" برای موشک های کروز چین مانند موشک های سی جی 20 است که با سرعتی کمتر از سرعت صوت حرکت می کنند.

رسانه های جزیره گوآم ماه گذشته اعلام کردند که ارتش آمریکا گنبد آهنین را به همراه سامانه موشکی "تاد" در این جزیره مستقر کرده است.

جزیره گوام بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در غرب اقیانوس آرام است.

در این جزیره بمب افکن های بی -2، جنگنده های اف-22 و اف-35 مستقر هستند.

آمریکا همچنین یک بندر نظامی در این جزیره در اختیار دارد تا زیردریایی ها و ناوهای هواپیمابر این کشور بتوانند در آن پهلو بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هراس آمریکا از موشک های بالستیک چین

هراس آمریکا از موشک های بالستیک چین