مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 06:352021-11-10پزشكي

تاکنون هیچ کانونی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان شمالی مشاهده نشده است


مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون هیچ کانونی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان مشاهده نشده است.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: تاکنون هیچ کانونی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان مشاهده نشده است.

دکتر حمید رمضانی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یکی از بیماری مشترک میان انسان و حیوانات است، اظهار کرد: با توجه به اینکه هم اکنون در فصل مهاجرت پرندگان به داخل کشورمان قرار داریم در برخی از نقاط کشور با بروز این بیماری مواجه شده ایم.

وی با تاکید بر اینکه این اداره کل به منظور پیگشیری از این بیماری تدابیر لازم را اتخاذ کرده است، افزود: پایش کارشناسان این اداره کل به همراه کارشناسان محیط زیست از آبگیرها و سایر مناطق محل سکونت پرندگان مهاجر به صورت مداوم ادامه دارد.

رمضانی به تشدید اقدامات کنترلی در واحدهای صنعتی پرورشی و کشتارگاه های طیور، اطلاع رسانی به متصدیان واحدها، رصد و پایش زیستگاه های پرندگان با همکاری ادارات حفاظت محیط زیست و مواردی از این دست اشاره کرد و ادامه داد: مرغداران هم لازم است ضمن تشدید اقدامات قرنطینه ای و ضوابط امنیت زیستی، هر گونه تلفات غیرمتعارف در واحدهای پرورشی را بلافاصله به دامپزشکی اطلاع د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکنون هیچ کانونی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان شمالی مشاهده نشده است

تاکنون هیچ کانونی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان شمالی مشاهده نشده است