مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 05:202021-11-10اقتصادي

بهای گزاف پاکیزگی در یزد


مردمان استان یزد از دیرباز تاکنون به واسطه قناعت و پاکیزگی، شهره خاص و عام بوده اند ولی این روزها تامین هزینه های خرید شوینده ها برای بسیاری از اقشار سخت و گزاف شده است.

- رعایت نظافت و بهداشت شخصی علاوه بر آن که در آموزه های دینی به عنوان یک اصل مطرح شده است، در آداب و رسوم مردمان ایران و استان یزد نیز جای خاصی دارد ولی با این وجود به نظر می رسد که افزایش شدید قیمت مواد بهداشتی طی دو سال اخیر به ویژه پس از شیوع بیماری کرونا، رعایت این اخلاق پسندیده را برای مردم دشوار کرده است.

مشتریانی که این روزها برای خرید انواع شامپو و صابون به فروشگاه ها مراجعه می کنند، از مشاهده نرخ های جدید انواع صابون و شامپو حیرت زده و گاهاً نیز مضطرب می شوند چرا که قیمت انواع مواد شوینده به حدی افزایش یافته که حتی فروشندگان نیز از درج قیمت های جدید روی کالاها پرهیز می کنند.

امروزه، پدر یک خانواده از قشر متوسط برای تامین نیازهای ماهانه خانواده خویش به مواد شوینده، نیاز به بودجه ای حدود 100 تا 200 هزار تومان خواهد داشت که در مقایسه با مدت مشابه دو سال گذشته رقمی قابل توجه محسوب می شود.

ذکر این نکته ضرورت دارد که پس از ممنوعیت واردات مواد آرایشی و بهداشتی طی دو سال اخیر، برخی از برندهای خارجی فعال در بازار ایران خطوط تولید خود را به داخل کشورمان منتقل ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهای گزاف پاکیزگی در یزد

بهای گزاف پاکیزگی در یزد