مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 آبان 1400 ساعت 05:102021-11-10سياسي

جزییاتی از یک کشف مهم باستانی/ ردپای هوموارکتوس ها در کرمانشاه پیدا شد


سرپرست هیات باستان شناسی بررسی منطقه سنگ معدن کرمانشاه از کشف یکی از بزرگترین مکان های باستانی ایران در جنوب غربی شهر کرمانشاه خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه سرپرست هیات باستان شناسی بررسی منطقه سنگ معدن کرمانشاه از کشف یکی از بزرگترین مکان های باستانی ایران در جنوب غربی شهر کرمانشاه خبر داد.

دکتر سامان حیدری گوران در گفت و گو با ایسنا، در تشریح جزییات این کشف مهم باستانی، اظهار کرد: با توجه به مجوزی که چندی پیش از پژوهشگاه میراث فرهنگی گرفتیم، کار بررسی منطقه سنگ معدن کرمانشاه به مدت یک هفته از یکم تا هشتم آبان انجام گرفت.

وی افزود: طی بررسی پیمایشی یک هفته ای در این منطقه ده ها تبر سنگی، ساطور ابزار و سنگ مادر مربوط به دوره پارینه سنگی کهن کشف شد که با توجه به ویژگی های تکنیکی و گونه شناسی مربوط با دوره آشولی هستند.

این باستان شناس با بیان اینکه پس از 60 سال این برای اولین بار است که ابزار مربوط به دوره پارینه سنگی در کرمانشاه کشف می شود، گفت: در دهه 1960 میلادی هیاتی به سرپرستی رابرت بریدوود از دانشگاه شیکاگو آمریکا موفق شدند یک قطعه تبرسنگی را در منطقه روستای گاکیه کشف کنند و از آن زمان تاکنون گزارشی از کشف اینگونه ابزار در کرمانشاه نبوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییاتی از یک کشف مهم باستانی/ ردپای هوموارکتوس ها در کرمانشاه پیدا شد

جزییاتی از یک کشف مهم باستانی/ ردپای هوموارکتوس ها در کرمانشاه پیدا شد