مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 14:352021-11-09پزشكي

علت تفاوت میزان درد در بیماران مبتلا به اچ.آی.وی چیست؟


اخیرا محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو و دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو به بررسی مغز افراد پرداختند تا دریابند چه چیزی ممکن است سبب ایجاد درد بیشتر در بیماران مبتلا به این بیماری شود.

- گرچه پیشرفت های بی شمار علم پزشکی به افزایش بقای افراد مبتلا به ویروس نقص ایمنی انسانی یا اچ آی وی(HIV) کمک کرده اما باز هم نیاز روزافزونی برای درمان برخی علائم مزمن که این افراد تجربه می کنند، وجود دارد.

یکی از شایع ترین علائمی که افراد مبتلا به این بیماری تجربه می‎کنند، درد نوروپاتیک یا درد ناشی از آسیب به سیستم عصبی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از تی ان، پلی نوروپاتی حسی دیستال(DSP) شایع ترین مشکل عصبی در ویروس نقص ایمنی انسانی است که 50 درصد از بیماران مبتلا به اچ آی وی را تحت تاثیر قرار می دهد.

اکثر افراد مبتلا به پلی نوروپاتی حسی دیستال، علائمی مانند احساس بی حسی، گِزگِزی اندام به خصوص دست یا پاها را تجربه می کنند که این امر انجام امور روزانه را برای آنها دشوار ساخته و می تواند به بیکاری و افسردگی آنها منجر شود.

محققان در تحقیقات قبلی در مورد پلی نوروپاتی حسی دیستال بیشتر بر روی سیستم عصبی پیرامونی متمرکز بودند اما دریافتند ممکن است آسیب عصبی به تنهایی دلیل تمام علائم پلی نوروپاتی حسی دیستال نباشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت تفاوت میزان درد در بیماران مبتلا به اچ.آی.وی چیست؟

علت تفاوت میزان درد در بیماران مبتلا به اچ.آی.وی چیست؟