مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 12:302021-11-09اقتصادي

برنامه آمریکا برای حذف میلیاردها تن کربن دی اکسید از هوا


ایالات متحده می خواهد سالانه میلیاردها تن کربن دی اکسید را از هوا بگیرد و هزینه ی این کار را به زیر 100 دلار به ازای هر تُن برساند.

- ایالات متحده می خواهد سالانه میلیاردها تن کربن دی اکسید را از هوا بگیرد و هزینه ی این کار را به زیر 100 دلار به ازای هر تُن برساند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، کاهش انتشار کربن در سطح جهان می تواند در کاهش تأثیر تغییرات آب و هوایی بسیار مؤثر باشد، اگرچه ممکن است کافی نباشد.

اکنون وزارت انرژی ایالات متحده(DOE) در تلاش برای تغییر رویه در عواملی که بر اساس پیش بینی های علمی وحشتناک، موجب تغییرات اقلیمی می شوند، برنامه های بلندپروازانه جدیدی را برای تسریع توسعه فناوری های جذب کربن اعلام کرده است.

این حرکت در قالب یک ابتکار جدید به نام شات منفی کربن (CDR) انجام می شود که هدف آن افزایش مقیاس فناوری های حذف کربن دی اکسید و مقرون به صرفه کردن آنهاست.

هدف این ابتکار که در وب سایت وزارت انرژی ایالات متحده اعلام شده است، کاهش قیمت حذف کربن به کمتر از 100 دلار به ازای هر تن است.

این بدان معناست که می توان از آن برای حذف میلیاردها تن کربن دی اکسید از جو استفاده کرد، بدون اینکه هزینه زیادی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه آمریکا برای حذف میلیاردها تن کربن دی اکسید از هوا

برنامه آمریکا برای حذف میلیاردها تن کربن دی اکسید از هوا