مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 12:202021-11-09اقتصادي

کاهش 95 درصدی قطع تاغ در شهرستان بردسکن


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بردسکن گفت: به دنبال گشت های شبانه روزی یگان حفاظت از اراضی ملی شاهد کاهش چشمگیر 95 درصدی قطع تاغ در شهرستان بردسکن هستیم.

- بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی، حمیدرضا اقبالی عنوان کرد: یکی از مشکلات منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان بردسکن، قطع درختان تاغ و تبدیل آن به زغال توسط عده ای اندک و سودجو است.

وی ادامه داد: باوجود همکاری ها و حمایت های ساکنان محلی، دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها و همیاران طبیعت با یگان حفاظت و اطلاع رسانی به موقع سوء استفاده از اراضی ملی و باوجود گشت های شبانه مستمر هنوز این سوء استفاده ها به صفر نرسیده است.

اقبالی اضافه کرد: 35 هزار هکتار مساحت تاغ زارهای شهرستان بردسکن نقش بسیار تعیین کننده در کاهش فرسایش خاک، مهار شن های روان و جلوگیری از ایجاد ریزگردها، ایجاد محیطی مناسب برای رشد دیگر گیاهان مرتعی و تلطیف هوا دارد لذا مراقبت و حراست و بهره برداری اصولی از این موهبت الهی را باید در دستور کار قرار داد.

وی خاطر نشان کرد: به منظور تقویت نیروهای یگان حفاظت و استفاده از قرق بان مشارکتی که منجر به فعال تر شدن گشت های شبانه شد، کاهش چشمگیر قطع تاغ زارها را شاهد بودیم به گونه ای که از 450 اصله تاغ قطع شده در سال گذشته هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 95 درصدی قطع تاغ در شهرستان بردسکن

کاهش 95 درصدی قطع تاغ در شهرستان بردسکن