مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 10:352021-11-09سياسي

53 درصد رسیدگی به پرونده ها در شورای حل اختلاف زنجان مختومه شد


53 درصد پرونده ها در شورای حل اختلاف در استان زنجان با سازش مختومه شده است.

- ، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در دیدار با معاون قضایی رییس کل و رییس شورای حل اختلاف استان و سرپرست مجتمع شعب اجرای احکام زنجان، گفت: بار سنگینی از پرونده های دادگستری بر دوش شورای حل اختلاف است، تقریباً یک سوم پرونده های قوه قضاییه در شورای حل اختلاف رسیدگی می شود که عدد قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه فرایند رسیدگی به پرونده ها در شورای حل اختلاف فاقد تشریفات قانونی محاکم می باشد، اظهار کرد: همین امر موجب تسریع و تسهیل در رسیدگی به پرونده ها شده است.

رییس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه آمار صلح و سازش پرونده ها در استان نسبت به سایر مراکز بسیار خوب و ارزشمند است، افزود :53 درصد پرونده ها در شورای حل اختلاف با سازش مختومه شده است صادقی نیارکی معیار سنجش در شورای حل اختلاف را بر مبنای سازش در پرونده ها بیان کرد و تصریح کرد؛ استفاده از سیستم های های نوین الکترونیکی در فرایند درخواست و رسیدگی به پرونده ها گامی موثر در تحقق اهداف و سیاستهای قوه قضاییه در این مرکز می باشد.

وی گفت: تمرکز شورای حل اختلاف علاوه بر سازش در پرونده های قابل سازش می بایستی در غیره پرونده های غیر سازش نیز باشد، چرا که استفاده از ریش سفیدان محل و افراد صاحب نفو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

53 درصد رسیدگی به پرونده ها در شورای حل اختلاف زنجان مختومه شد

53 درصد رسیدگی به پرونده ها در شورای حل اختلاف زنجان مختومه شد