مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 10:352021-11-09بين الملل

آمادگی راشد الغنوشی برای استعفا/ مطرح شدن ابتکارعملی برای حل بحران سیاسی تونس


رییس پارلمان تونس که اختیاراتش توسط رییس جمهوری این کشور معلق شده، اعلام کرد، اگر حل بحران سیاسی تونس در گرو استعفای وی است، او آماده استعفاست.

- رییس پارلمان تونس که اختیاراتش توسط رییس جمهوری این کشور معلق شده، اعلام کرد، اگر حل بحران سیاسی تونس در گرو استعفای وی است، او آماده استعفاست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، راشد الغنوشی، رییس پارلمان تونس در گفت وگو با روزنامه الصباح گفت، اگر راه حل در استعفای وی نهفته است در این کار درنگ نخواهد کرد چرا که پست و منصب گذراست و او رییس پارلمان به دنیا نیامده است.

وی افزود، تونس دو گزینه پیش رو دارد یا قیس سعید، رییس جمهوری کشور از اقدامات فوق العاده ای که اتخاذ کرده، برگردد یا اینکه بحران ادامه داشته باشد و موازین قدرت یا انتخابات زودهنگام به آن خاتمه دهد.

رییس جنبش النهضه در ادامه به مکالمات تلفنی خود با هشام المشیشی، نخست وزیر تونس در 25 ژوییه اشاره کرد و گفت، یک یا دو ساعت پس از کودتا با او تلفنی صحبت کرده است.

در یکی از این گفت وگوها المشیشی گفته که می داند در این روز نشستی در کاخ ریاست جمهوری برگزار خواهد شد و او هم در این نشست حضور خواهد داشت.

المشیشی در تماس تلفنی دیگر به الغنوشی گفته که مورد اهانت قرار گرفته است؛ اما همچنان خود را نخست وزیر می داند تا اینکه یک روز بعد استعفا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی راشد الغنوشی برای استعفا/ مطرح شدن ابتکارعملی برای حل بحران سیاسی تونس

آمادگی راشد الغنوشی برای استعفا/ مطرح شدن ابتکارعملی برای حل بحران سیاسی تونس