مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 08:452021-11-09اقتصادي

بزرگترین غار آبی جهان از مصوبه کمیته ثبت و حرائم میراث طبیعی رنج می برد


مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ گفت: دستورالعمل ممنوعیت ایجاد ابنیه به شعاع یک کیلومتر از غار علیصدر متعلق به میراث فرهنگی نیست و این مصوبه باعث عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی در غارعلیصدر است.

- ایسنا/همدان مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ گفت: دستورالعمل ممنوعیت ایجاد ابنیه به شعاع یک کیلومتر از غار علیصدر متعلق به میراث فرهنگی نیست و این مصوبه باعث عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی در غارعلیصدر است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان، مهدی غلامی، بیان کرد: غار علیصدر یکی از جاذبه های زیبای طبیعی خدادای است که حفظ و پاسداری از آن یکی از اولویت های مهم و اساسی به شمار می رود و برای حفاظت از عرصه و حریم غار علیصدر در سال 1396 در کمیته ثبت و حرایم میراث طبیعی کشور هرگونه ساخت و ساز در عرصه که باعث صدمه به غار علیصدر بشود، ممنوع اعلام شده است که عرصه غار به سمت روستا شامل یک کیلومتر نبوده و خیلی کمتر است.

وی ادامه داد: در این ضوابط مصوب شده، رعایت کلیه برداشت آب های زیر زمینی، رعایت ساخت و سازها برای حفظ غار و دید منظر، الزام دستگاه های اجرایی جهت استعلام از میراث فرهنگی برای اجرای پروژه و رعایت معماری دیده شده است ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین غار آبی جهان از مصوبه کمیته ثبت و حرائم میراث طبیعی رنج می برد

بزرگترین غار آبی جهان از مصوبه کمیته ثبت و حرائم میراث طبیعی رنج می برد