مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 06:202021-11-09اقتصادي

اکتشافات نفتی تا کجا پیش رفت؟


ایران با ثبت 4.

7 میلیارد بشکه معادل نفت ذخیره هیدروکربوری قابل استحصال یعنی حدود یک چهارم مجموع اکتشاف های جهان در سال 2019، توانست در رتبه نخست دنیا قرار گیرد و تاکنون با مجموع اقدام های انجام شده، - اهداف برنامه پنجساله ششم اکتشافی در حوزه کشف ذخایر نفت و گاز بیش از 150 درصد تحقق یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از دستـاوردهای مدیریت اکتشاف در چند دهـه اخـیر می توان کشف ابر میادین نفت و گاز نظیر آزادگان و پارس جنوبی و همچنین عسلویه، یادآوران، تابناک، مدار، سپهر، خیام، چنگوله، کیش، خارتنگ، نام آوران و ارم را ذکر کرد.

در یک جمله می توان گفت مدیریت اکتشاف با کشف خود در حال حاضر دارای رتبه 1 ذخایر گاز جهان و رتبه 4 ذخایر نفت دنیا را به خود اختصاص داده است.

در این میان مدیریت اکتشاف با اولویت بندی توان اکتشافی هیدروکربنی سراسر ایران از اولویت 1 تا 7، تمرکز عملیات اکتشاف که هزینه نسبتاً بالایی دارد را در اولویت 1 تا 3 گذاشته و همزمان در مناطق با اولویت 4 تا 7 مطالعات جامع و سیستماتیک خود را که شامل تهیه نقشه های زمین شناسی، ژئوشیمیایی و مطالعات ژئوفیزیکی است، دنبال می کند.

در این راستا مطالعات جامعی در دشت مغان، مکران، تایباد و طبس و بخش هایی از ایران مرکزی، در مراحـل اولـیه صـورت گـرفته است و تاکنون تعداد 6 مطالعه جامع در حوضه های رسوبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اکتشافات نفتی تا کجا پیش رفت؟

اکتشافات نفتی تا کجا پیش رفت؟