مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 06:152021-11-09اقتصادي

مصوبه کمیته ثبت و حرایم طبیعی مانع سرمایه گذاری در غار علیصدر


رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کبودراهنگ گفت: دستورالعمل ممنوعیت ایجاد ابنیه به شعاع یک کیلومتر از غار علیصدر متعلق به میراث فرهنگی نیست و این مصوبه باعث عدم سرمایه گذاری بخش خصوصی در غارعلیصدر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، مهدی غلامی صبح امروز در شرکت سیاحتی علیصدر و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: غار علیصدر یکی از جاذبه های زیبای طبیعی است که حفظ و پاسداری از آن یکی از اولویت های مهم و اساسی بشمار می رود.

وی ادامه داد: برای حفاظت از عرصه و حریم غار علیصدر در سال 1396 در کمیته ثبت و حرایم میراث طبیعی کشور، هرگونه ساخت و ساز در عرصه که باعث صدمه به غار علیصدر شود، ممنوع اعلام شده که عرصه غار به سمت روستا شامل یک کیلومتر نبوده و خیلی کمتر است.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کبودراهنگ گفت: در این ضوابط مصوب شده، رعایت برداشت آب های زیرزمینی، رعایت ساخت و سازها برای حفظ غار و دید منظر، الزام دستگاه های اجرایی برای استعلام از میراث فرهنگی برای اجرای پروژه و رعایت معماری دیده شده که ساخت و ساز در حریم غارعلیصدر، اجرای پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری با رعایت مصوبات ابلاغ شده، بلامانع است.

وی بیان کرد: این در حالی است که معاونت محیط زیست طبیعی در کارگروه غارشناسی دستورالعملی را برای حفاظت و بهره برداری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه کمیته ثبت و حرایم طبیعی مانع سرمایه گذاری در غار علیصدر

مصوبه کمیته ثبت و حرایم طبیعی مانع سرمایه گذاری در غار علیصدر