مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 06:052021-11-09بين الملل

آمریکا خواهان ادامه روند گفت وگو با کره شمالی است


وزارت دفاع آمریکا دوشنبه شب مدعی شد که دولت بایدن به صراحت اعلام کرده است که می خواهد گفت وگو و دیپلماسی با کره شمالی را دنبال کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، جان کربی سخنگوی پنتاگون در کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران در مورد موضوع کره شمالی و مانورهای اخیر این کشور، گفت: ما می خواهیم گفت وگو و دیپلماسی را با کره شمالی برای یافتن راهی دیپلماتیک برای پایان دادن یا خلع سلاح هسته ای این کشور دنبال کنیم و ما این را خیلی واضح بیان کردیم.

کربی بدون توجه به سابقه بدعهدی های آمریکا و متعهد نبودن کشورش به توافق نامه های بین المللی، افزود: تا به امروز هیچ علاقه ای از سوی پیونگ یانگ برای حرکت در این مسیر (بازگشت به روند مذاکرات) نشان داده نشده است و این مایه تاسف است.

سخنگوی پنتاگون همچنین گفت: همانطور که قبلاً گفتم، ما یک اتحاد امنیتی با کره جنوبی داریم که باید به آن احترام بگذاریم و ما مطمئن خواهیم شد که در منطقه و در شبه جزیره از قابلیت هایی برخورداریم تا تعهدات امنیتی خود را در آنجا انجام دهیم.

کربی در ادامه درباره افزایش روابط میان چین و کره شمالی نیز افزود: چین در پیونگ یانگ نفوذ دارد و ما دوست داریم ببینیم که آنها از این نفوذ به شیوه ای سازنده استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا خواهان ادامه روند گفت وگو با کره شمالی است

آمریکا خواهان ادامه روند گفت وگو با کره شمالی است