مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 آبان 1400 ساعت 05:252021-11-09اجتماعي

کردستان، فاقد مدیریت پسماند


معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست کردستان گفت: شرایط جایگاه زباله بر اساس قانون مدیریت پسماند، 29 عدد آیتم دارد که اکثر این آیتم ها در استان رعایت نمی شود.

- اقبال حمیدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: جایگاه های دفن زباله نباید در جهت باد غالب به سمت مراکز جمعیتی،ارتفاعات، بالادست حوضه های آبریز سدها، منابع آب شرب، داخل دره ها و جاهای بهمن خیز قرار گیرد.

وی افزود: جایگاه دفن زباله باید در جایی احداث شود که خاک پوششی داشته و از لحاظ هیدرولوژی، ژئولوژی و نوع خاک، تأییدیه های زیست محیطی را دارا باشد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست کردستان، حداقل فاصله استاندارد جایگاه های دفن زباله در شهرها را 5 تا 8 کیلومتر و در روستاها یک کیلومتر ذکر کرد.

وی ادامه داد: برای احداث جایگاه استاندارد باید حتما خاک برداری اصولی، حدود 30 تا 60 سانتی متر رس کوبی و لایه غیرقابل نفوذ در کف طبق استاندارد های زیست محیطی درست شود.

حمیدی بیان کرد: در کشورهای پیشرفته لایه ژئوممبران احداث می شود، سپس لوله گذاری برای جمع آوری شیرابه درست شده و بعد از 10 الی 15 سال که محل دپو پر شد حدود 20 تا 30 سانتی متر خاک نباتی روی آن ریخته و به عنوان زمین ورزشی فوتبال یا گلف و یا حتی به علت داشتن مواد آلی غنی به عنوان زمین کشاورزی استفاده می کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کردستان، فاقد مدیریت پسماند

کردستان، فاقد مدیریت پسماند