مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 23:002021-11-08سياسي

برنامه امسال؛ پیوند علم روز و سنتی


روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه که هر ساله در تاریخ 10 نوامبر مقارن با 19 آبان جشن گرفته می شود، بر نقش مهم علم در جامعه و نیاز به مشارکت عمومی در مباحث علمی نوظهور تاکید دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه که هر ساله در تاریخ 10 نوامبر مقارن با 19 آبان جشن گرفته می شود، بر نقش مهم علم در جامعه و نیاز به مشارکت دادن عموم مردم در مباحثی در مورد موضوعات علمی نوظهور تاکید می کند و همچنین بر اهمیت و ارتباط علم در زندگی روزمره ما تأکید دارد.

هدف روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه با پیوند نزدیک تر علم با متن جامعه این است که شهروندان از پیشرفت های علمی مطلع شوند.

همچنین بر نقش دانشمندان در گسترش درک ما از سیاره ی قابل توجه و حساسی که ما آن را خانه می نامیم، تاکید دارد و جوامع ما را پایدارتر می کند.

هدف از این روز در محورهای زیر خلاصه شده است: - تقویت آگاهی عمومی از نقش علم برای جوامع صلح آمیز و پایدار - ترویج همبستگی ملی و بین المللی برای علوم مشترک بین کشورها - تجدید تعهد ملی و بین المللی برای استفاده از علم به نفع جوامع بشری - جلب توجه به چالش های پیش روی علم در افزایش حمایت از تلاش های علمی این روز فرصتی را برای بسیج شدن همه دست اندرکاران پیرامون موضوع علم در خدمت صلح و توسعه، از مقامات دولتی گرفته تا رسانه ها و دانش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه امسال؛ پیوند علم روز و سنتی

برنامه امسال؛ پیوند علم روز و سنتی