مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 15:152021-11-08سياسي

اتیوپی برای جنگی تمام عیار آماده می شود/ پایتخت نشینان مسلح می شوند


با پیشروی شورشیان به سمت پایتخت، اتیوپی برای جنگی تمام عیار آماده می شود؛ نخست وزیر و دیگر مقامات آدیس آبابا نیز از ساکنان پایتخت خواسته اند تا برای دفاع از محله های خود سلاح به دست گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، پس از اعلام وضعیت فوق العاد 6 ماهه در هفته گذشته و با ادامه حرکت شورشیان به سمت پایتخت، اتیوپی برای آغاز جنگی تمام عیار آماده می شود.

این در حالیست که ابی احمد نخست وزیر و دیگر مقامات آدیس آبابا، از ساکنان پایتخت خواسته اند تا برای دفاع از محله های خود در برابر نیروهای تیگرای سلاح به دست بگیرند.

نیروهای تیگرای که علیه دولت فدرال می جنگند، شامل شبه نظامیان عضو جبهه آزادیبخش خلق تیگرای که پیشتر قدرت را در این منطقه در اختیار داشتند و دیگر گروه های شورشی هستند.

با افزایش نگرانی ها درباره سقوط احتمالی دومین کشور پرجمعیت آفریقا، دیپلمات ها و رهبران منطقه ای نیز در تلاشند تا طرف های مختلف این درگیری را به میز مذاکره بکشانند.

یک سال پس از آغاز جنگ میان دولت مرکزی با شبه نظامیان وفادار به جبهه آزادیبخش خلق در منطقه تیگرای، اکنون نیروهای شورشی به سرعت در حال پیشروی به سمت پایتخت این کشور هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتیوپی برای جنگی تمام عیار آماده می شود/ پایتخت نشینان مسلح می شوند

اتیوپی برای جنگی تمام عیار آماده می شود/ پایتخت نشینان مسلح می شوند