مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 14:552021-11-08پزشكي

داروی امام کاظم را به هیچ بیماری توصیه نکرده ام


مدیر گروه طب ایرانی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه برای هیچ فردی داروی امام کاظم را توصیه نکرده ام چون هیچ شواهد و قرائن علمی برای آن نداریم، گفت: تنها یک کارآزمایی بالینی در مورد این داروی گیاهی انجام شده که نتایج آن امیدوار کننده نیست و نمی توان به آن استناد علمی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد مظاهری، امروز (دوشنبه-17 آبان ماه) در نشست مجازی با خبرنگاران، اظهار کرد: واکسیناسیون در طب سنتی ایران تاریخچه ای قدیمی تر از ادوارد جنر دارد که واکسن آبله را به دنیا ارائه کرد.

در این زمینه کتابی از زکریای رازی داریم به نام الجدری و الحصبه، در این کتاب وقتی آبله و سرخک مطرح می شود، رازی راهکاری ارائه می دهد که دست زخم را به پستان گاوی که آبله گرفته آغشته کنند تا میزان کمی از عامل بیماری زا وارد بدن شود.

حتی قبل از فراگیر شدن واکسیناسیون در جهان، در قبایل کوج نشین ایرانی زنان سالخورده ترشحات فرد آبله گرفته را در دستمالی جمع می کردند و با سوزن به پوست بدن افراد دیگر تلقیح می کردند و سیستم ایمنی فرد را درگیر می کردند، یعنی همان کاری که با واکسیناسیون انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه امروز واکسیناسیون با پیشرفت مهندسی پزشکی شکل جدیدی به خود گرفته است، گفت: طب ایرانی هم اکنون پویشی در کشور راه اندازی کرده که طب س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داروی امام کاظم را به هیچ بیماری توصیه نکرده ام

داروی امام کاظم را به هیچ بیماری توصیه نکرده ام