مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 09:202021-11-08اقتصادي

رویای ماشین های خودران به واقعیت نزدیک تر می شود


تا سال 2023 قابلیت های خودران جدیدی به سری هفت بی ام و اضافه خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از موتور وان، ماشین هایی که بدون نیاز به راننده قابلیت طی مسیر را داشته باشند از مدت ها پیش یکی از رویاهای بشر بوده و در سال های اخیر نیز پیشرفت های زیادی در این زمینه به دست آمده است.

حالا خودروسازی مشهور آلمانی بی ام و که همواره جز خودروسازان پیشتاز بازار در عرصه استفاده از فناوری بوده اعلام کرده است روی برنامه ای کار می کند که هدف آن نزدیک شدن بیشتر به تحقق خودروهای خودران است.

به گفته فرانک وبر- مدیر بخش توسعه بی ام و -می توانیم در سال 2023 انتظار رونمایی از نسل جدید امکانات مربوط به ماشین های خودران را داشته باشیم.

این امکانات در خودروهای سری هفت به کار گرفته خواهد شد اما بی ام و برنامه دارد تا به تدریج از امکانات این چنینی در سایر محصولات خود نیز در صورت دریافت بازخورد مثبت استفاده کند.

هنوز ویژگی های اصلی این سیستم اعلام نشده اما طبق آنچه تاکنون منتشر شده است، کمک کردن به راننده در توقف بر سر گذرگاه های دارای چراغ قرمز، شتاب گیری خودکار در مسیرهای خلوت و ترمز خودکار بر سر موانعی که به طور ناگهانی سر راه خودرو سبز می شوند از جمله امکاناتی است که بی ام و قصد اضافه کردن آن ها را به خودروهای نسل هفت خود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویای ماشین های خودران به واقعیت نزدیک تر می شود

رویای ماشین های خودران به واقعیت نزدیک تر می شود