مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 08:102021-11-08اقتصادي

توافق عجیب بانک مرکزی و بورس


کمیته ای به منظور هماهنگی سیاست گذاری ها و تصمیمات در بازار پول و سرمایه تشکیل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، روابط عمومی بانک مرکزی از جلسه مشترک رییس کل بانک مرکزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس و اعضای هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد: در این جسله مقرر شد کمیته ای به منظور هماهنگی سیاست گذاری ها و تصمیمات در بازار پول و سرمایه تشکیل شود.

ظاهرا این کمیته قصد دارد سیاست های پولی و روند بورس را همسو کند دلیل آن اندازه بورس و اثر گیری آن متغیرها عنوان شده است.

اینکه چرا سیاست های پولی که هدفش کنترل تورم است با یک بازار دارایی تنظیم شود مورد نقد کارشناسان است اما مسئولان دولتی این اتفاق را یک قدم رو به جلو می دانند.

رییس کل بانک مرکزی در این نشست در بیان دلایل تشکیل کمیته مشترک بانک مرکزی و سازمان بورس اوراق بهادار گفته است: این کمیته به توسعه همکاری های مشترک بازارهای پولی و مالی، ثبات در بازارها و ایجاد ظرفیت ها جدید کمک می کند چراکه بازار پول و سرمایه نه رقیب، بلکه مکمل یکدیگرند.

هماهنگی بازار پول و سرمایه علی صالح آبادی هماهنگی در اتخاذ سیاست های بازار پول و سرمایه را یک ضرورت دانست و افزود: سیاست های پولی بانک مرکزی با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی و در نهایت در شورای پول و اعتبار جمع بندی می شود و در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توافق عجیب بانک مرکزی و بورس

توافق عجیب بانک مرکزی و بورس