مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 07:102021-11-08سياسي

جزییات قانون تعارض منافع/ آیا این قانون برای اجرانشدن نوشته شده است؟!


حمیدرضا فولادگر، نماینده ادوار مجلس و رییس سابق کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، به خبرگزاری دانشجو گفته: این طرح دست کم سه ایراد اساسی دارد و در عمل نتوانسته انتظاراتی نظیر سالم سازی سیستم اداری، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ روزنامه شرق نوشت: نمایندگان مجلس روز گذشته در حالی با کلیات طرح مدیریت تعارض منافع و بررسی دو شوری آن موافقت کردند که برخی می گویند این طرح برای اجرانشدن نوشته شده و اداره کشور را مختل می کند.

حتی صحبت از این به میان آمده که این طرح نقض غرض است و اجرایی شدن آن تازه به تعارض منافع بیشتر دامن می زند.

با این حال این طرح که با 153 رأی موافق، 64 رأی مخالف و 10 رأی ممتنع 246 نماینده حاضر در صحن علنی به تصویب رسید، دیروز برای بررسی جزییات به کمیسیون اجتماعی بازگردانده شد.

این طرح از مدت ها قبل در دستور کار مجلس بوده اما نمود و نمونه عینی تعارض منافع را اخیرا در ماجرای انتصابات فامیلی در دولت و شهرداری تهران شاهد بوده ایم.

شاید حق با منتقدان طرح باشد که آن را فاقد ضمانت اجرای لازم می دانند؛ چراکه در نمونه اخیر، شورای شهر پیشین تهران هم قانون تعارض منافع را برای شهرداری تهران تصویب کرده بود که یکی از اهداف و بندهای آن عدم انتصابات فامیلی بود، اما در کمال تعجب زاکانی داماد خود را به سمت مشاور شهردار انتخاب کرد که تنها بعد از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات قانون تعارض منافع/ آیا این قانون برای اجرانشدن نوشته شده است؟!

جزییات قانون تعارض منافع/ آیا این قانون برای اجرانشدن نوشته شده است؟!