مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 آبان 1400 ساعت 04:102021-11-08سياسي

پشت پرده جریانات سیاسی در نتایج انتخابات عراق


یک کارشناس مسائل منطقه اعتراض به نتیجه انتخابات در عراق را عامل افزایش تنش در سطح جامعه و صحنه سیاسی این کشور عنوان کرد و گفت: این وضعیت و اعتراض به نتایج انتخابات در دور قبل هم وجود داشت و احزاب و جریان ها یکدیگر را متهم به تقلب و دستکاری در آرای انتخاباتی می کردند.

- صباح زنگنه در گفت وگو با ایسنا در ارزیابی خود از وضعیت عراق پس از برگزاری انتخابات در این کشور گفت: در انتخابات قبلی هم همین وضعیت دیده می شد یعنی احزاب و گروه ها، دولت و احزاب مقابل یکدیگر را متهم به تقلب و جا به جایی رأی مردم می کردند، اکنون همان موضوع تکرار شد.

البته با این تفاوت که قانون انتخابات تغییر کرده و قانون نظارت بر انتخابات و تشکیل کمیساریای عالی هم تغییر کرده است.

در واقع مناطق انتخاباتی به جای روش یک لیست برای همه عراق یا همه استان ها تبدیل به انتخابات براساس 100 هزار نفر یک رای و در یک منطقه شد.

وی تصریح کرد : بنابراین احزاب در ایجاد انسجام و کسب آراء بیشتر و کرسی پارلمان افت کردند مگر جریاناتی که توانایی مدیریتی بالاتر و شناخت بهتر از مناطق را داشتند.

بالطبع برخی احزاب نتوانستند خوب مدیریت کنند لذا تعداد کرسی ها به شدت افت کرد مانند جریان الفتح و آقای العامری، که قبلا بیش از 43 کرسی داشت و اکنون به کمتر از 20 کرسی افت کرده، در این میان جریان صدر تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پرده جریانات سیاسی در نتایج انتخابات عراق

پشت پرده جریانات سیاسی در نتایج انتخابات عراق