مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 10:252021-11-07اقتصادي

توزیع ماهانه 1.8 میلیون تن نهاده دامی برای حمایت از دامداران


معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ماهانه یک میلیون و 800 هزارتن جو، ذرت و کنجاله برای حمایت از دامداران توزیع می شود.

- به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حسین دماوندی نژاد از افزایش توزیع نهاده به دلیل خشکسالی بی سابقه و کاهش علوفه مورد نیاز در استان های مختلف کشور خبر داد و گفت: ماهانه یک میلیون و 800 هزارتن جو، ذرت و کنجاله برای حمایت از دامداران و عشایر توزیع می شود.

وی افزود: سیاست وزارت جهاد کشاورزی تأمین نهاده های دامی برای حمایت از عشایر و دامداران صنعتی و سنتی است که بخش مهمی از پرورش و نگهداری دام و طیور در کشور از دام روستایی و عشایر تأمین می شود.

دماوندی نژاد با اشاره به اینکه کشور درگیر خشکسالی بی سابقه است و این خشکسالی تقاضا نهاده دامی را 2 برابر کرده است، گفت: وزرات جهاد کشاورزی با مکانیزم برنامه ای و سهمیه ای که از پیش تعیین شده در تلاش است که در موعد مقرر به شکل ماهانه این نیاز را برای بخش دام صنعتی، طیور صنعتی، دام روستایی و عشایری تأمین کند.

وی گفت: متوسط ماهانه 900 هزار تن ذرت، 500 هزار تن جو و 400 هزار تن کنجاله سویا برای بخش دام صنعتی، طیور صنعتی، دام روستایی و عشایری توزیع شده است.

دماوندی نژاد به حمایت کامل از مرغداری ها فعال در بخش مرغ گوشتی و تخم گذار اشاره کرد و گفت: به منظور کاهش مشکلات این بخش، ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزیع ماهانه 1.8 میلیون تن نهاده دامی برای حمایت از دامداران

توزیع ماهانه 1.8 میلیون تن نهاده دامی برای حمایت از دامداران