مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 10:052021-11-07سياسي

شمایل دو ایرانی در مهم ترین کلیسای ارامنه جهان


عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری می گوید: شمایل نقش بسته در ورودی «اچمیادزین»، مهم ترین کلیسای ارامنهٔ جهان، متعلق به دو ایرانی است.

- عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری می گوید: شمایل نقش بسته در ورودی اچمیادزین ، مهم ترین کلیسای ارامنهٔ جهان، متعلق به دو ایرانی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، مرتضی رضوانفر در نشست بررسی میراث مشترک ایران و ارمنستان که به دعوت رایزنی فرهنگی ایران در شهر ایروان برگزار شد، گفت: ارمنستان در کتیبهٔ سه زبانهٔ داریوش هخامنشی در بیستون با نام ارمینه (به زبان پارسی و عیلامی) و اورارتو (به زبان اکدی) به عنوان یک ساتراپی یا استان ایران معرفی شده است.

این زبان شناس، ارمنستان را نخستین کشور جهان دانست که مسیحیت را به عنوان دین رسمی و توسط تیرداد سوم اشکانی در سال 301 میلادی پذیرفته و گفت 13 سال بعد روم باستان مسیحیت را به رسمیت شناخت.

او افزود: بر اساس اسناد ارمنی، پذیرفتن مسیحیت، مربوط به بیماری سخت تیرداد و شفا یافتن وی توسط گریگور روشنگر (اولین رهبر دینی ارامنه و از نسل سورنا سردار ایرانی) است، لذا شمایل این دو ایرانی بر ورودی کلیسای اچمیادزین که مهم ترین کلیسای ارامنهٔ جهان است، نقش بسته.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمایل دو ایرانی در مهم ترین کلیسای ارامنه جهان

شمایل دو ایرانی در مهم ترین کلیسای ارامنه جهان