مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 09:452021-11-07پزشكي

انجام عمل جراحی کیاری مالفورمیشن برای نخستین بار در کردستان


متخصص جراحی مغز و اعصاب، دیسک و ستون فقرات از اولین عمل جراحی کیاری مالفورمیشن (پایین آمدن بخش هایی از مخچه داخل گردن و فشار بر روی نخاع) در بیمارستان کوثر سنندج خبر داد.

- شکرالله زندی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به روند عمل جراحی کیاری مالفورمیشن ( پایین آمدن بخش هایی از مخچه داخل گردن و فشار بر روی نخاع) اظهار کرد: طی چند روز اخیر بیماری 42 ساله با سابقه کاهش قدرت اندام های سمت راست و بی حسی عضلات صورت و اختلال در بلع مراجعه نموده بودند.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد که مخچه بیمار با پایین آمدن در مسیر خود اثر فشاری قابل توجهی را بر بصل النخاع و ساقه مغز وارد نموده است که با اثر فشاری بر عصب های ناحیه و برخورد نخاع بیمار را دچار اختلالات عصبی متعدد کرده بود به گونه ای که از انجام اعمال روزمره خود در حال ناتوان شدن بود.

طبق اظهارات این متخصص جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات در سنندج، بدین ترتیب بیمار تحت عمل جراحی بسیار حساس باز کردن حفره خلفی مغزی و لامینکتومی مهره های یکم و دوم گردنی قرار گرفت.

زندی با بیان اینکه در این عمل جراحی نخاع بیمار آزاد و مخچه از روی آن برداشته شد، خاطرنشان کرد: حساسیت این جراحی بسیار زیاد است با توجه به اینکه مرکز کنترل قلب و تنفس در بصل النخاع و درست در همان محل عمل جراحی قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام عمل جراحی کیاری مالفورمیشن برای نخستین بار در کردستان

انجام عمل جراحی کیاری مالفورمیشن برای نخستین بار در کردستان