مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 08:002021-11-07اجتماعي

اجرایی شدن دستور ضرغامی برای نجات بخشی چال خندق سمنان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: عملیات نجات بخشی و سامان دهی تپه تاریخی چال خندق سمنان، با فاصله کمتر از یک روز پس از دستور وزیر میراث فرهنگی، - گردشگری و صنایع دستی اجرایی شد.

حمیدرضا دوست محمدی 16 آبان ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید از تپه تاریخی چال خندق سمنان خواستار سامان دهی محوطه و .

شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: دستور مهندس ضرغامی برای نجات بخشی تپه تاریخی چال خندق(دژ چرمنه) اجرایی شد و در حال انجام است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بازدید اخیر خود از جاذبه های سمنان گفت: وضعیت بنای شیشه ای در کنار تپه تاریخی چال خندق، زیبنده یک تپه تاریخی نیست و نیاز به سامان دهی دارد.

سید عزت الله ضرغامی در بازدید از تپه چال خندق خواستار سامان دهی حریم این تپه تاریخی با مشارکت شهرداری شد و افزود: تلاش می کنیم با اعتبارات محدودی که در سفرهای استانی وجود دارد به این موضوع کمک کنیم و باید برای برنامه های توسعه ای که در دست اجرا است، اعتبار فراهم شود.

تپه چال خندق شاهجوق مربوط به دوران پیش از تاریخ ایران باستان است و در 9 اردیبهشت ماه 1382 با شماره 8621 به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرایی شدن دستور ضرغامی برای نجات بخشی چال خندق سمنان

اجرایی شدن دستور ضرغامی برای نجات بخشی چال خندق سمنان