مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 07:302021-11-07اجتماعي

توضیحات مدیرکل میراث فارس در مورد کاوش غیرمجاز تپه هیربدان داراب


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس تاکید کرد که اگر اخبار مربوط به تخریب و کاوش غیرمجاز در تپه هیربدان داراب صحت داشته باشد، - با خاطی یا خاطیان برخورد قانونی می شود.

درپی درج و بازنشر مطلبی در فضای مجازی مبنی بر کاوش غیرمجاز در تپه تاریخی هیربدان داراب و تداوم تردد خودروهای سبک و سنگین در این محدوده تاریخی، به دلیل نبود اهتمام بر حفاظت مناسب از آن، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، از پیگیری موضوع برای کشف درستی یا نادرستی مطلب خبر داد.

محمدهادی شه دوست شیرازی به ایسنا گفت: شایعات زیادی مبنی بر حفاری و کاوش غیرمجاز در این منطقه منتشر شده است که صحت آن هنوز مشخص نبوده و برای تایید یا رد این اخبار گروهی از سوی اداره کل میراث استان مامور شدند تا به بررسی این تپه بپردازند.

او ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه حفاری یا تخریب غیر مجاز با عاملین این امر به شددت برخورد خواهیم کرد.

شه دوست شیرازی افزود: ظرفیت های گردشگری داراب غنی است و باید در حفظ آثار تاریخی این شهرستان در راستای رونق گردشگری کوشا باشیم و برنامه های زیادی نیز برای رونق گردشگری داراب در دستور کار داریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تپه هیربدان، یکی از محوطه های مهم تاریخی در محدوده دارابگرد است که کاوش هایی نیز برای شناخت شاخصه های فرهنگی ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات مدیرکل میراث فارس در مورد کاوش غیرمجاز تپه هیربدان داراب

توضیحات مدیرکل میراث فارس در مورد کاوش غیرمجاز تپه هیربدان داراب