مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 آبان 1400 ساعت 02:302021-11-06بين الملل

پنتاگون با «جو بایدن» بر سر سیاستهای هسته ای دچار اختلاف نظر است


وزارت دفاع آمریکا با سیاست هسته ای جو بایدن دچار اختلاف نظر شده و پنتاگون درصدد تاثیرگذاری بر بایدن است و به او امکان زیادی برای انتخاب نخواهد داد.

- به نقل از پولیتیکو، برنامه تبلیغاتی جو بایدن رییس جمهور آمریکا در زمان انتخابات که وعده کاهش نقش تسلیحات هسته ای را مطرح کرده بود، حال با مقاومت ها و مخالفت هایی در واشنگتن روبرو شده است.

در این ارتباط منابعی در کاخ سفید گفته اند که پنتاگون با کاهش نقش تسلیحات هسته ای آمریکا علی رغم وعده های تبلیغاتی بایدن در زمان انتخابات به شدت مخالف است، چون همزمان تسلیحات چین و روسیه در حال افزایش هستند.

براین اساس گفته شده در روند بازنگری استراتژی ها و برنامه ها، سلاح اتمی همچنان در سیاست های آمریکا برای بازدارندگی از حمله هسته ای و غیرهسته ای کارایی خواهد داشت و شورای امنیت ملی بایدن پیش بینی می کند که نشستی در سطح عالی در مورد سیاست اعلام هسته ای در ماه جاری برگزار شود و در عین حال نوع نگاه رهبران پنتاگون با نگاه بایدن به مسائل استراتژیک بسیار متفاوت است و حال پنتاگون درصدد تأثیرگذاری بر بایدن است و به او امکان زیادی برای انتخاب نخواهد داد.

هفته گذشته نیز پنتاگون در گزارشی که روز چهارشنبه 12 آبان به کنگره این کشور ارائه کرد، گفت که افزایش قدرت هسته ای چین سریع تر از پیش بینی سال گذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنتاگون با «جو بایدن» بر سر سیاستهای هسته ای دچار اختلاف نظر است

پنتاگون با «جو بایدن» بر سر سیاستهای هسته ای دچار اختلاف نظر است