مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 14:552021-11-06اقتصادي

سالانه یک میلیون تن محصولات علوفه ای درآذربایجان غربی تولیدمی شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، از تولید سالانه حدود یک میلیون و 400 هزار تن محصولات علوفه ای در سطح استان خبر داد.

- ، اکبر کرامتی عصر شنبه در جلسه بررسی کشت محصولات علوفه ای استان با اعلام اینکه استان رتبه 4 تا 5 کشوری در زمینه تولیدات دامی را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: سالانه در حدود 100 هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت محصولات علوفه ای از قبیل یونجه، ذرت و جو آبی و دیم می رود.

وی افزود: سیاست وزارت جهاد کشاورزی تأمین علوفه مورد نیاز کشور با مصرف بسیار پایین آب می باشد که در استان این ظرفیت با توجه به بحران کم آبی دریاچه ارومیه، با بهره گیری از اراضی کشاورزی واقع در محدوده آب های مرزی شمال استان که مجهز به شبکه های فرعی آبیاری و زهکشی هستند، وجود دارد.

کرامتی ادامه داد: جایگزینی کشت نباتات علوفه ای کم آب بر و مقام به سرما و پر بازده به جای کشت یونجه از قبیل سورگم، ارزن و گراس ها، خلر، ماشک، ترتیکاله در کاهش میزان مصرف آب در اراضی کشاورزی مؤثر است.

وی با تاکید بر لزوم ترویج یافته های تحقیقاتی جدید در خصوص کشت محصولات علوفه ای در بین کشاورزان، تاکید کرد: همچنین سیلو کردن به روش صحیح سبب افزایش کیفیت و کمیت علوفه تولیدی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه یک میلیون تن محصولات علوفه ای درآذربایجان غربی تولیدمی شود

سالانه یک میلیون تن محصولات علوفه ای درآذربایجان غربی تولیدمی شود