مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 11:552021-11-06اقتصادي

اندیشکده اقتصاد مقاومتی خواستار هدفمندی یارانه انرژی با قیمت گذاری پلکانی شد


اندیشکده اقتصاد مقاومتی محاسبات انجام شده در مورد یارانه های انرژی را فاقد اعتبار دانست و اعلام کرد، یارانه انرژی با قیمت گذاری پلکانی هدفمند شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، اندیشکده مورد نقد قرار گرفته و تاکید شده است که این قبیل ارقام نجومی برای یارانه های انرژی می تواند، منجر به خطا در سیاستگذاری و تصمیم گیری های کلان کشور شود.

با وجود این تاکید شده است که شرایط فعلی قیمت گذاری حامل های انرژی از جهات توزیع عادلانه یارانه های انرژی ، عرضه انرژی با کمترین هزینه برای دولت و کنترل مصارف غیرضرور و مشترکین پرمصرف و بدمصرف مطلوب نیست و لازم است با شناسایی درست وضع موجود تصمیمات متناسب اخذ شود.

در این نامه برای اصلاح نظام قیمت گذاری حامل های انرژی به الگویی اشاره شده که مبتنی بر اصول زیر است: از آنجا که دولت عرضه کننده اصلی و انحصاری انرژی در کشور است، پس در جایگاه قیمت گذاری (Price maker) قرار دارد؛ لذا در این شرایط نمی توان با واگذار کردن قیمت گذاری انرژی به هر نوع بازاری، انتظار کشف قیمت متناسب با مقتضیات اقتصاد و مدیریت بازار انرژی را داشت.

نظام قیمت گذاری برای هر حامل انرژی باید جداگانه انجام شود، چراکه فراورده های نفتی، گاز طبیعی و برق از جنبه های تولید و توزیع، نحوه صادرات و محدودیت های صادراتی هر حامل، تاثیر در زندگی مرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندیشکده اقتصاد مقاومتی خواستار هدفمندی یارانه انرژی با قیمت گذاری پلکانی شد

اندیشکده اقتصاد مقاومتی خواستار هدفمندی یارانه انرژی با قیمت گذاری پلکانی شد