مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 11:302021-11-06دانش

کاهش منابع آبی برخی استان ها بر اثر تغییرات اقلیمی


با تغییرات اقلیمی 3 تا 4 درجه افزایش دما و تغییرات بارش منفی 10 تا مثبت 10 منجر به کاهش نیمی از منابع آبی بندرعباس، خوزستان و فارس می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، وبینار بررسی اثرات تغییر اقلیم بر منابع آبی ایران با حضور محسن ناصری، عضو هیات علمی دانشکده عمران دانشگاه تهران، علیرضا مساح، عضو هیات علمی پردیس ابوریحان دانشگاه تهران و طاهره انصافی مقدم، عضو هیات علمی موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور و بیش از 50 تشکل مردمی و 180 شرکت کننده برگزار شد.

محسن ناصری عضو هیات علمی دانشگاه تهران به بررسی اثرات تغییر اقلیم بر آب های تجدیدپذیر (طبیعی، واقعی، قابل مدیریت) و بیان مفاهیم تغییر اقلیم در جهان و ایران و ارائه گزارش هایی از جمله: توالی دوره های خشک و تر، همزمانی سیکل ها، اثرات انسان ساخت که به شکل هم افزایی سوار بر سیکل هاست و سرعت افزایش دما که بسیار زیاد شده است پرداخت.

وی خاطر نشان کرد: به دلایل جغرافیایی و بافت حاکم بر نقاط مسکون و جمعیت کشور، ظرفیت های متعددی متاثر از تغییر اقلیم خواهد بود.

ناصری استقرار افزون بر 82 درصد از مساحت ایران در مناطق خشک و نیمه خشک، تنوع میزان متوسط بارش، وضعیت نامناسب بهره برداری آب های زیرزمینی، کسری بلند مدت 50 ساله مخزن آب، استفاده بیش از 90 درصد منابع آبی در بخش کشاورزی، تنزل مساحت جنگل های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش منابع آبی برخی استان ها بر اثر تغییرات اقلیمی

کاهش منابع آبی برخی استان ها بر اثر تغییرات اقلیمی