مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 11:152021-11-06اقتصادي

کاهش یارانه برق مشترکان پرمصرف در اولویت


رفتار مصرفی مشترکان پرمصرف به گونه ای است که گاه بین 15 تا 20 برابر یک مشترک کم مصرف، از برق استفاده می کنند.

- مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: مشترکان پرمصرف باید مصرف برق خود را کاهش دهند تا مشمول تعرفه های بالاتر نشوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصطفی رجبی مشهدی افزود: پیرو بند ی تبصره 8 قانون بودجه سال 1400 برای اصلاح تعرفه های مشترکان خانگی، مراحل کارشناسی طرحی به پایان رسیده که در صورت تصویب آن در هیات دولت، با کاهش یارانه برق پرداختی به این دسته از مشترکان، نرخ برق مصرفی مشترکان پرمصرف با قیمت تمام شده محاسبه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: رفتار مصرفی مشترکان پرمصرف به گونه ای است که گاه بین 15 تا 20 برابر یک مشترک کم مصرف، از برق استفاده می کنند.

او با اشاره به بررسی های صورت گرفته از آثار منفی این روند مصرفی خاطرنشان کرد: بررسی ها نشانگر آن است که اگر این مشترکان در پیک تابستان امسال مصرف خود را مدیریت می کردند، دچار خاموشی نمی شدیم.

طبق اعلام توانیر، سخنگوی صنعت برق با تقسیم مشترکان به سه گروه کم مصرف یا خوش مصرف، پرمصرف و بسیار پرمصرف افزود: از بین 30 میلیون مشترک خانگی، 85 درصد یعنی حدود 25 میلیون در رده کم مصرف و خوش مصرف قرار می گیرند که قبض برق آنها به طور کمتر از 30 هزار تومان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش یارانه برق مشترکان پرمصرف در اولویت

کاهش یارانه برق مشترکان پرمصرف در اولویت