مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 10:252021-11-06پزشكي

هشدار دکتر مردانی درباره کرونا و آنفلوآنزا


در دو سال گذشته موارد بیماری های فصلی مثل سرماخوردگی و آنفلوانزا به علت رعایت شیوه نامه های بهداشتی کاهش یافته است افزود: از آنجا که آنتی بادی آنفلوانزا کاهش یافته است احتمال ابتلای هم زمان کرونا و آنفلوانزا وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، دکتر مسعود مردانی با اشاره به اینکه در دو سال گذشته موارد بیماری های فصلی مثل سرماخوردگی و آنفلوانزا به علت رعایت شیوه نامه های بهداشتی کاهش یافته است افزود: از آنجا که آنتی بادی آنفلوانزا کاهش یافته است احتمال ابتلای هم زمان کرونا و آنفلوانزا وجود دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما، وی به کاهش محدودیت ها به علت بازگشایی مدارس، دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: در فصول سرد سال امکان همپوشانی کرونا و آنفلوانزا و درگیری افراد با این دو بیماری افزایش یافته است.

دکتر مردانی عفونت گوش میانی، ​ سینه پهلو و سینوزیت را از عوارض آنفلوانزا برشمرد و افزود: عوارض بیماری کرونا هم منجر به نارسایی های تنفسی، درگیری ریه و بستری در آی سی یو خواهد شد.

وی تزریق همزمان واکسن های کرونا و آنفلوانزا را برای پیشگیری از این دو بیماری را برای افراد پرخطر و بالای 65 سال ضروری دانست و گفت: افراد با تزریق واکسن می توانند خود را در برابر شدت این بیماری ها محافظت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دکتر مردانی درباره کرونا و آنفلوآنزا

هشدار دکتر مردانی درباره کرونا و آنفلوآنزا