مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 10:202021-11-06بين الملل

انرژی و حمل و نقل محور دیدار مقامات قرقیز و ترکمن


نخست وزیر قرقیزستان و معاون نخست وزیر ترکمنستان با یکدیگر دیدار و در مورد گسترش همکاری ها به ویژه انرژی و حمل و نقل گفت و گو کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دفتر منطقه ای خبرگزاری فارس،  چاری گلدیف معاون نخست وزیر ترکمنستان در چارچوب اولین نشست اقتصادی اتحادیه اروپا - آسیای مرکزی با آکیل بیک جباراف نخست وزیر قرقیزستان در بیشکک دیدار کرد.

در این دیدار، جباراف از شرکت ترکمنستان در مجمع اقتصادی تشکر و خاطرنشان کرد که عشق آباد شریک اقتصادی مهم قرقیزستان در آسیای مرکزی است.

وی در سخنان خود گفت: برای من مایه خرسندی است که به طیف گسترده ای از فرصت ها برای همکاری دوجانبه سودمند در همه زمینه ها از جمله انرژی و حمل و نقل اشاره کنم.

نخست وزیر قرقیزستان افزود: بیشکک همیشه آماده همکاری با سرمایه گذاران ترکمنستان و تلاش های مشترک برای افزایش تجارت متقابل است.

در این دیدار، طرف ترکمنستانی هم به نقش مهم سفر سادیر جباراف رییس جمهور قرقیزستان به ترکمنستان در ماه ژوئن اشاره و خاطر نشان کرد که این سفر در ایجاد انگیزه جدید برای همکاری بسیار موثر بوده است.

طرفین گفت و گو،  همچنین افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور را عاملی مثبت دانستند و بر اهمیت انتقال برق و گاز طبیعی ترکمنستان به قرقیزستان تاکید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انرژی و حمل و نقل محور دیدار مقامات قرقیز و ترکمن

انرژی و حمل و نقل محور دیدار مقامات قرقیز و ترکمن