مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 10:102021-11-06اجتماعي

هشدار دامپزشکی یزد در مورد احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان


رییس اداره طیور دامپزشکی استان یزد با توجه به کاهش دمای هوا، درخصوص احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هشدار داد و تاکید کرد: فعالان صنعت طیور در یزد اصول امنیت زیستی، - ایسنا/یزد رییس اداره طیور دامپزشکی استان یزد با توجه به کاهش دمای هوا، درخصوص احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان هشدار داد و تاکید کرد: فعالان صنعت طیور در یزد اصول امنیت زیستی، پشیگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را جدی بگیرند.

نرگس حسینی ضمن تأکید بر رعایت اصول امنیت زیستی در واحدهای مرغداری استان، گفت: با کاهش دما احتمال شیوع بیماری های ویروسی طیور به شدت بالا رفته و با توجه به ماندگاری بیشتر ویروس، احتمال انتقال آن از نقطه ای به نقطه دیگر افزایش می یابد لذا رعایت مسائل قرنطینه ای و امنیت زیستی از سوی مرغداران دارای اهمیت بسیار بالا در کنترل و پیشگیری از بیماری است.

وی تصریح کرد: بیماری آنفلوآنزا، یک بیماری ویروسی بسیار مسری است که طیف وسیعی از پرندگان و انسان ها را درگیر می کند و ضمن تهدید سلامت جامعه، منجر به بروز خسارت های اقتصادی فراوان می شود.

حسینی افزود: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با علائمی همچون افزایش تلفات، بی حالی شدید، پژمردگی و دور هم جمع شدن گله، سیاه شدن و خونریزی تاج، ریش و ساق پا، افت ناگهانی و شدید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دامپزشکی یزد در مورد احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان

هشدار دامپزشکی یزد در مورد احتمال شیوع بیماری آنفلوآنزای پرندگان