مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 10:102021-11-06ورزشي

برگزاری لیگ هفت سنگ در کرمانشاه


رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان کرمانشاه از برگزاری لیگ استانی بانوان هفت سنگ و چوب کشی به میزبانی شهرستان اسلام آباد غرب خبر داد.

- زهرا کشتمند در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به برگزاری مسابقات لیگ استانی هفت سنگ و چوب کشی در کرمانشاه، اظهار کرد: این رقابت ها با حضور هشت تیم از شش شهرستان استان به میزبانی اسلام آباد غرب برگزار شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه طی سال های اخیر فدراسیون ورزش روستایی توجه به بازی های بومی محلی را در دستور کار قرار داده، بنابراین برگزاری رقابت های لیگی و قهرمانی تعدادی از این بازی ها انجام می گیرد.

رییس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی کرمانشاه هدف از برگزاری این رقابت ها را بازیابی جایگاه و احیاء تعدادی از بازی های بومی محلی دانست و ادامه داد: گسترش نفود فضای مجازی در بین خانواده ها و آپارتمان نشینی از دلایل مهم کمرنگ شدن بخش زیادی از بازی های بومی محلی هستند، در این راستا تعدادی از بازی هایی که در نقاط مختلف کشور عمومیت بیشتری دارند، مورد توجه قرار گرفته اند.

وی یکی راه های حفظ و احیاء این بازی ها را برگزاری رقابت های مختلف آنها عنوان کرد و گفت: در این راستا برگزاری رقابت های لیگی و قهرمانی کشور چند بازی بومی محلی در پیش است که رقابت های لیگ استانی آن را نیز در کرمانشاه ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری لیگ هفت سنگ در کرمانشاه

برگزاری لیگ هفت سنگ در کرمانشاه