مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 09:252021-11-06پزشكي

گاهی خیلی زود دیر می شود/ دردهای خاموش زنان


سرطان های شایع در زنان، از جمله دردهای خاموشی هستند که گاه خود مبتلایان هم از آن بی خبرند و زمانی متوجه بیماری می شوند که چاره سازی برای آن سخت است.

- - گروه استان ها: سرطان پستان و دهانه رحم از جمله سرطان های شایع در بین زنان است.

این نوع سرطان ها به سرطان های خاموش مشهورند چرا که علائم آن پس از مدت ها ابتلاء خود را نشان می دهد و بسیاری از افراد تا مدت ها متوجه آن نمی شوند.

پویش ملی سرطان بهانه ای شد تا گزارشی بنویسیم از دردهای خاموش زنان که گاه خودشان هم از آن بی خبرند و وقتی متوجه رنج خاموششان می شوند که دیر است و بیماری آن قدر در تار و پودشان رخنه کرده که چاره سازی را سخت می کند.

اگر چه برنامه هایی نظیر غربالگری و مراقبت های بهداشتی و از این قبیل خدمات در مراکز بهداشت و درمان انجام می شود اما گاه به دلایل مختلف بسیاری از زنان زیر بار غربالگری نمی روند و نتیجه این بی توجهی ممکن است سال ها بعد دامنشان را بگیرد.

آمارها در خراسان جنوبی نشان می دهد بیش از هزاران زن مبتلا به سرطان هستند که بیشتر آن از نوع همان رنج های خاموش زنان، سرطان رحم و پستان است.

شناسایی سرطان جراح و متخصص زنان و زایمان در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره به غربالگری ها برای شناسایی و تشخیص به موقع بیماری و سرطان های شایع در بین زنان، می گوید: بسیاری از سرطان ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاهی خیلی زود دیر می شود/ دردهای خاموش زنان

گاهی خیلی زود دیر می شود/ دردهای خاموش زنان