مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 08:402021-11-06پزشكي

اعلام جزییات تزریق دُز سوم واکسن کرونا در خراسان شمالی


رییس گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی جزییات تزریق دُز سوم واکسن کرونا در استان را اعلام کرد.

- فیض الله برزگر در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: افراد بالای 60 سال که دو نوبت واکسیناسیون اولیه از واکسن های غیرفعال شده (سینوفارم، کوواکسین بهارات و کو ایران برکت) استفاده کرده اند، باید نوبت سوم واکسن را ترجیحاً مشابه نوبت قبلی (غیرفعال شده) به فاصله 4 ماه از نوبت دوم دریافت کنند.

برزگر افزود: در حال حاضر مستندات علمی برای دریافت دُز چهارم واکسن به ویژه واکسن های مصرف شده در کشور موجود نیست؛ لذا دریافت دز چهارم توصیه نمی شود.

وی در پاسخ سوالی درباره افرادی که به دلیل اضطرار سفر و عدم قبول نوع واکسن دریافتی توسط کشور مقصد، دچار مشکل شده اند، بیان کرد: برای این افراد کمیته سه نفره شامل اعضا به تشخیص دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی سراسر کشور تشکیل و مجوز تزریق یک یا دو نوبت واکسن آسترازنکا به عنوان نوبت دوم یا سوم به صورت موردی و بعد از بیان هشدارهای لازم در خصوص عوارض احتمالی و گرفتن تأییدیه رضایت آگاهانه از فرد، اقدام می شود.

وی حداقل فاصله بین دریافت واکسن نوبت دوم و سوم را یک ماه دانست و افزود: در حال حاضر واکسیناسیون دز سوم کادر درمان و افراد دارای بیماری های خاص در استان آغاز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام جزییات تزریق دُز سوم واکسن کرونا در خراسان شمالی

اعلام جزییات تزریق دُز سوم واکسن کرونا در خراسان شمالی