مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آبان 1400 ساعت 08:352021-11-06دانش

ساخت اولین نمونه پوست ضخیم انسانی با انعطاف پذیری بالا در کشور


محققان دانشکده مهندسی مکانیک گرایش ساخت و تولید دانشکدگان فنی دانشگاه تهران بعد از چهار سال کار پژوهشی مستمر، موفق به ساخت داربست های زیستی برای استفاده در مهندسی بافت و کاربرد در پوست انسان شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مجید بنی اسدی، استاد دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران با بیان این که این پروژه پژوهشی رساله دکتری حسن نجفی ثانی است که با راهنمایی مشترک من و دکتر کارن ابری نیا و مشاوره دکتر نوشین حقیقی پور از مؤسسه انستیتو پاستور و همکاری پروفسور ایو ریموند و دکتر دانیل جورج از اساتید دانشگاه استراسبورگ کشور فرانسه انجام شده است، درباره ساخت اولین نمونه پوست ضخیم انسانی با انعطاف پذیری بالا در کشور گفت: امروزه مهندسی بافت یک ابزار ویژه و کارآمد در مقوله پزشکی است که می تواند بخش هایی از بدن نظیر پوست، غضروف، عروق و استخوان را که آسیب دیده است را از طریق ساخت بافت های زنده حاوی سلول در محیط آزمایشگاهی ترمیم کنند.

مهم ترین ضعف در مهندسی بافت، عدم امکان تولید داربست طراحی شده موردنظر در ابعاد میکرونی است که بتوان با روشی آن را به طور اقتصادی و دقیق ایجاد کرد.

وی ادامه داد: روش هایی نظیر الکترواسپنینگ، جدایش فازی و فومینگ ساختارهایی با تخلخل میکرونی تصادفی ایجاد می کند که تزاحم زیادی در رشد و تکثیر کلونی های سلولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت اولین نمونه پوست ضخیم انسانی با انعطاف پذیری بالا در کشور

ساخت اولین نمونه پوست ضخیم انسانی با انعطاف پذیری بالا در کشور